Dersim’li müzisyen Sinan Serdaroğlu’nun ismini sahne performanslarıyla duymuştuk ve bu bağlamda YouTube sayfasında da çeşitli yorumlarını paylaşmaktadır.
Şimdi ise Serdaroğlu’nu, Kalan Müzik etiketli ilk albümüyle dinliyoruz : Vengda / Bir Yolculuğa Sesleniş…
Erdem Altınses’in düzenlediği albümün kayıtları Kalan stüdyolarında Cafer Ozan Türkyılmaz tarafından kaydedildi.
Albümdeki 9 parçanın 7’si Zazaca, ikisi Türkçe’dir. (ki bir tanesi de Zazaca olarak yer alan “Şewgîr (Lori)”nin Türkçe versiyonu)
Albümün ilk üç parçasının sözleri Baba Tahir-i Üryan’a, müziği de Serdaroğlu’na aittir.
Albüm, “Na Tirse” ile açılmaktadır.
Paşa Çelik ve Serdaroğlu’nun gitarlarıyla başlayan; elektro gitarın öne çıkıp Aykut Sütoğlu’nun klarnetiyle dengelenerek akustik bir yapı oluşturduğu eserde orta kısma doğru Mert Türkmen’in davulunun da dahil olması eseri daha rock bir tınıya getirmektedir.
Son kısımda Altınses’ın klavyesi ve Şervan Ferhat Karabulut’ın bası da eseri tamamlamaktadır.
Serdaroğlu’nun vokalindeki tiz tonları başarılıdır.
Ardından “Şewgîr (Lori)” Cenk Şanlıoğlu’nun gitarı ve Sahand Ashadi’nin kemanesinin öne çıktığı, Ömer Avcı’nın perküsyonuyla dengelenen eserde Sertaç Çevikkol’un fagotu da eserin duygulu yapısını desteklemektedir.
İmam Gönek de basıyla yer yer öne çıkarken Altınses’ın piyano ve klavyesi de eseri tamamlamaktadır.
Orta kısımdaki gitar solosu akılda kalıyor ve kemane-fagot uyumuyla dengelenmektedir.
Serdaroğlu yine vokaliyle eseri desteklemektedir.
Son kısımda da kemane öne çıkmaktadır.
“Çi Bejim” adlı Avcı’nın perküsyonu ve Altınses’in elektronik ritmleriyle başlayan eserde Türker Dinletir’in dilli kavalı öne çıkmaktadır.
Gitar-bas uyumunun hareketlendirdiği eser, ritmik yapısıyla dikkat çekmektedir.
Piyano-klavye de eseri desteklemektedir.
Orta kısımda Dinletir’in dilli kaval solosu başarılıdır.
Albümden öne çıkan eserlerden biridir.
Sözleri Zuhal Kaya’ya ait olan bir Türkçe Serdaroğlu bestesi “Kafa” Şanlıoğlu’nun elektrosuyla başlayan ve elektro solonun akılda kaldığı eserde klavye eseri güçlendirmektedir. Serdaroğlu’nun çift ses vokali-geri vokaller başarılıdır ve Avcı’nın perküsyonuyla dengelenmektedir.
Orta kısımda Aykut Sütoğlu’nun saksafonu ve Hasan Gözetlik’in trompeti esere güzel bir tını katmaktadır.
Bas da eseri destekletmektedir.
Son kısımda saksafon solo ve rap kısmı başarılıdır.
Albümden sevilecek bir başka eser, Behzat Eren Hıroğlu sözlerine Serdaroğlu bestesi “Xezal”, İstanbul Strings’in yaylıları ve Farhood Khademi’nin erbanesiyle epik bir başlangıç yapan eserde Altınses’in piyanosu da öne çıkmaktadır ve Ömer Avcı’nın perküsyonu da eseri güçlendirmektedir.
Serdaroğlu da tiz vokaliyle eseri tamamlamaktadır.
Ardından bir Mehmet Çapan eseri “Setero” Serdaroğlu’nun gitarı ve Altınses’in piyanosunun ortak solosuyla başlayan eserde gitar-piyano, akustik bir anlayışla ilerlemektedir.
Orta kısımda Sahana Ashadi klarnet solosuyla öne çıkmaktadır ve son kısımda gitar-piyano uyumuyla eserin duygusunu desteklemektedir.
Albüm, Serdaroğlu eseri “Roze” ile devam etmektedir.
Şanlıoğlu’nun gitarı ve Serdaroğlu’nun ağız mızıkasıyla başlayan eserde Avcı’nın perküsyonları da eserin akustik ve canlı yapısını Gönek’in basıyla desteklemektedir.
Geri vokal de eseri desteklemektedir. Orta kısımda Arif Ashadi’nin tar solosu başarılıdır.
Son kısımda Altınses ve Deniz İbrahimoğlu’nun kemanları eseri canlı tutarak gitarla dengelenmektedir.
Son iki eserden ilki “Zûp Û Zûya” Altınses’in klavye solosuyla başlayan ve Türkmen’in davulunun sakin tınısıyla ilerleyen eserde Şamlıoğlu ve Özgür Umut Uçer’in gitarları, Serdaroğlu’nun tiz geri vokaliyle dengelenmektedir. Orta kısma doğru İstanbul Strings’in yaylıları ve Gönek’in bası öne çıkmaktadır; orta kısımdaki elektro solo başarılıdır.
Son kısımda Serdaroğlu, Altınses ve Zeki Giray’dan oluşan koro da eserin duygulu yapısını yaylılarla desteklemektedir.
Son eser ise “Şewgîr (Lori)”nin Kaya sözleriyle Türkçe versiyonu “Gece” aynı altyapıyla ilerleyen eser, albüme güzel bir final olmaktadır.
Serdaroğlu ilk albümünde, hayatın değişik yönlerini Zazacanın kendine özgü naifliğiyle aktarırken, yolunu ruhunda bulan bir aşık gibi, başarılı bir ilk albüme imza atmaktadır.