Henri Fantin-Latour (14 Ocak 1836 – 25 Ağustos 1904),
Henri Fantin-Latour (d. 14 Ocak 1836, Grenoble, Fransa – ö. 25 Ağustos 1904, Buré), çiçek resimleri ve Parisli sanatçı ve yazarların grup portreleriyle tanınan bir Fransız ressam ve litograftı.
İzlenimci stil ve teknikleri tam olarak benimsememesine rağmen, İzlenimciler olarak bilinen sanatçı grubunun önde gelen bir üyesiydi.
Fantin-Latour, Paris’teki École des Beaux-Arts’ta okudu ve burada Édouard Manet, Edgar Degas ve James McNeill Whistler dahil olmak üzere birçok başka sanatçıyla tanıştı ve arkadaş oldu.
1860’larda çalışmalarını Fransız Akademisi’nin resmi sanat sergisi olan Salon’da sergilemeye başladı, ancak çalışmaları akademik sanat kurumu tarafından sık sık eleştirildi.
Fantin-Latour’un ilk çalışmaları ağırlıklı olarak natürmortlar ve portreler üzerine odaklanmıştı ve belki de en çok, “Batignolles’de Bir Stüdyo” (1870) ve “Ophelia” (1871) gibi sanatçı arkadaşlarının grup portreleriyle tanınır.
Ayrıca, çoğu kendi resimlerine dayanan birkaç önemli litografi ve gravür yarattı.
Fantin-Latour’un stili zaman içinde gelişti ve 1870’lerin sonlarında, çalışmaları doğası gereği daha gevşek fırça darbeleri ve ışık ve renge daha fazla vurgu yaparak daha Empresyonist hale geldi.
Bununla birlikte, İzlenimci hareketi hiçbir zaman tam olarak benimsemedi ve üyelerini teknik ressamlık ve ayrıntılara dikkat etmedikleri için sık sık eleştirdi.
Fantin-Latour, kariyeri boyunca çalışmalarını sergilemeye devam etti ve meslektaşları tarafından büyük saygı gördü, ancak hiçbir zaman çağdaşlarından bazılarıyla aynı düzeyde ticari başarı elde edemedi.
Kendisi gibi ressam olan Victoria Dubourg ile 1876 yılında evlendi.
Daha sonra yazları karısının Aşağı Normandiya’daki Buré adresindeki aile konutunda geçirdiler.
Ressam, orada lyme hastalığı sebebiyle 25 Ağustos 1904’te yaşamını yitirdi.
Henri Fantin-Latour, Paris’teki Montparnasse Mezarlığı’na gömüldü.
Bazı Eserleri:
- Rüya , 1854 .
- Delacroix’e Saygı , 1864 . Paris’teki Musée d’ Orsay’de sergilenen, Delacroix’in ölümünden bir yıl sonra yapılmış. Ödül sahibinin portresinin her iki yanında on adamı temsil ediyor. Baudelaire grubun.
- Batignolles’de bir atölye , 1870 . Manet’nin Paris’teki 34 boulevard des Batignoles adresindekistüdyosunuOdanın görünümü düzenli ve burjuvadır. Manet’yi – oturmuş Zacharie Astruc – Astruc’un portresini, Émile Zola , Edmond Maître, Otto Scholderer, Renoir , Bazille ve Monet’yi gösteriyor . Şu anda Orsay’da sergilenmekte olan bu tablo 1870 Salonu’nda takdim edilmiştir.
- Masanın bir köşesi , 1872 . Şu anda Musée d’Orsay’da bulunan 1872 Salonunda sunuldu. Verlaine ve Rimbaud’nun dönemin genç şairleriyle bir aradayer aldığı kolektif birSoldan sağa ayakta duranlar: Elzéar Bonnier, Emile Blémont, Jean Aicard . Oturanlar Paul Verlaine, Arthur Rimbaud, Léon Valade, Ernest d’Hervilly, Camille Pelletan. Şair değil politikacı Camille Pelletan dışında herkes siyah giyinmiş.
- Piyano Etrafında , 1876 .
- golgota _
Olgunluğunda, Madrid’deki Palacio de Liria ve Thyssen-Bornemisza Müzesi gibi koleksiyonlarda örnekleri bulunan çiçek natürmortlarının üretimine odaklandı . 2009’da ikincisi , sanatçı üzerine bir antoloji sergisine ev sahipliği yaptı.
Bernamegeh Türkçe