August Wilhelm Iffland, 19 Nisan 1759’da Hanover, Almanya’da doğdu. Babası bir devlet memuruydu ve onu bir rahiplik kariyerine hazırlamak istiyordu. Ancak Iffland, tiyatroyu tercih etti ve 1777’de 18 yaşındayken Gotha’ya kaçtı ve orada oyunculuk eğitimi almaya başladı.
Iffland, 1779’da Hamburg’daki bir tiyatroda sahne aldı ve kısa sürede Almanya’nın en başarılı aktörlerinden biri oldu. Özellikle Friedrich Schiller’in “Haydutlar” (Die Räuber) oyunundaki Franz Moor rolüyle büyük beğeni topladı.
Iffland, 1785’te Mannheim’daki tiyatronun direktörlüğüne atandı. Mannheim’da, Alman tiyatrosunu geliştirmek için önemli adımlar attı. Tiyatro oyuncularının eğitim kalitesini yükseltti, yeni oyunlar yazdı ve klasik eserleri yeni bir yorumla sahneledi.
Iffland, 1796’da Berlin’deki tiyatronun direktörlüğüne atandı. Berlin’de de, Mannheim’da olduğu gibi, Alman tiyatrosunu geliştirmeye devam etti. Berlin tiyatrosu, Iffland’ın yönetimi altında, Avrupa’nın en önemli tiyatrolarından biri haline geldi.
Iffland, 22 Eylül 1814’te Berlin’de öldü. Alman tiyatrosunun gelişiminde önemli bir rol oynadı ve “Almanya’nın Shakespeare’i” olarak anıldı.
Iffland, özellikle karakter oyunculuğu konusunda ustaydı. Farklı karakterleri ustalıkla canlandırabiliyordu ve her rolünde izleyicileri büyüleyebiliyordu. Ayrıca, güçlü bir ses ve etkileyici bir sahne presence’a sahipti.
Iffland, Alman tiyatrosunun gelişimine önemli katkılarda bulundu. Tiyatro oyuncularının eğitim kalitesini yükseltti, yeni oyunlar yazdı ve klasik eserleri yeni bir yorumla sahneledi. Berlin tiyatrosu, Iffland’ın yönetimi altında, Avrupa’nın en önemli tiyatrolarından biri haline geldi.
August Wilhelm Iffland, 50’den fazla oyun yazdı. Oyunları, genellikle, orta sınıf Alman toplumunun günlük yaşamından sahneler içeriyordu. Oyunları, genellikle, iyilik ve kötülük, adalet ve adaletsizlik gibi evrensel temaları araştırıyordu.
Iffland’ın en önemli oyunlarından bazıları şunlardır:
- “Kaplan ve Tilki” (Der Wildfang, 1784)
- “Sevgilim” (Die Hagestolz, 1784)
- “Küçük Şehir” (Die Dorfrichterin, 1787)
- “Dürüst Adam” (Der Mann von Ehre, 1791)
- “Küçük Ev” (Das Hausvater, 1795)
- “Tiyatro Müdürü” (Der Theaterdirektor, 1797)
Iffland’ın oyunları, Alman tiyatrosunun gelişiminde önemli bir rol oynadı. Oyunları, Alman tiyatrosunu daha gerçekçi ve daha toplumsal içerikli hale getirdi. Ayrıca, Alman tiyatro oyuncularının eğitim kalitesini yükseltmeye yardımcı oldu.
Iffland’ın oyunları, günümüzde de sahnelenmeye devam etmektedir. Oyunları, Alman tiyatrosunun klasikleri arasında yer almaktadır.